Saturday 13 November 2010

BRUNEI 7'S - BEBERAPA PASUKAN SUDAH MENGESAHKAN PENYERTAAN

TARIKH TUTP PADA 15 NOV 2010 (ISNIN)

Beberapa buah pasukan luar negeri dan dalam negeri telah mengesahkan penyertaan mereka untuk kejohanan Brunei 7's International Soccer Challenge 2010. Antara pasukan luar negeri ialah Penang Sport Club (PSC) dari Pulau Pinang, Melody Jaya dari Johor, FBSC FC dari Miri, Sarawak, Telta Old Guards dari Kota Kinabalu, Sabah dan Jabatan Penjara Sabah.

Manakala pasukan-pasukan dalam negeri pula ialah Kota Ranger FC, Star FC, Muara Vella FC, Brunei Golden Gold FC, Brunei Wanderes, Cocktail FT, Indera FC, Temburong Veteran dan VFA sendiri. Beberapa buah pasukan lagi dijangka akan mengesahkan penyertaan mereka menjelang tarikh tutup Isnin ini bagi memeriahkan lagi kejohanan peringkat antarabangsa khusus bagi pemain-pemain veteran yang julung kali dianjurkan.

Dengan sokongan dari Brunei Tourism diharapkan kejohanan ini akan menjadi salah satu program 'Sport Tourism' untuk tahun-tahun akan datang. Difahamkan beberapa buah pasukan luar negeri sudah menempah bilik-bilik hotel mereka. Kejohanan akan diadakan pada 4 & 5 Disember 2010 (Sabtu & Ahad) di Komplek Sukan JBS, Berakas.

Pihak penganjur pula akan mengadakan Mesyuarat AJK Kerja Brunei 7's International Soccer Challenge 2010 pada 20 November 2010 (Sabtu), jam 8.00 malam dan bertempat di Restoran Seri Mama, Kg Serusop.

No comments:

Post a Comment