Saturday 24 December 2011

VFA TERIMA JEMPUTAN 13TH PSC INTERNATIONAL SOCCER 7'S TOURNAMENT 2012

VFA Veteran 2011
VFA Veteran 2010 - Juara Plate Competition
Seperti tahun-tahun sebelumnya Soccer Section, Penang Sport Club (PSC) telah mengundang VFA dan pasukan-pasukana veteran yang lainnya untuk menyertai 13th PSC International Soccer 7's Tournament 2012 yang akan berlangsung pada 3 & 4 Mac 2012 di Penang, Sport Club, Pulau Pinang, Malaysia. VFA telah mengambil keputusan untuk menghantar pasukan Masters sahaja untuk kejohanan itu dan pasukan Veteran tidak dapat turut serta atas beberapa sebab.

Pencapaian terbaik VFA adalah layak ke separuh akhir (Cup Competition Masters Category) pada tahun 2010 apabila tewas dalam sepakan penalti kepada Hong Kong Allstars. Brunei Veteran pula menjuarai Masters Category pada tahun 2008 akan tetapi pada tahun itu VFA belum ditubuhkan secara rasmi. Manakala pasukan Veteran telah menjuarai Plate Competition pada tahun 2010.

Selain pasukan VFA beberapa buah pasukan lain juga telah bersetuju untuk menyertainya iaitu Rimba Star FC Masters dan I-Team (Veteran). Seperti biasa pihak penganjur akan membuat kata putus setelah sampai tarikh tutup menghantar penyertaan pasukan-pasukan yang akan diberikan peluang untuk bertanding memandangkan kejohanan tersebut menerima banyak penyertaan dari negara-negara luar seperti Brunei DS, Singapura, Thailand, Indonesia, Filipina, Hong Kong, Taiwan, China, Australia, Maldives dan pasukan-pasukan dari Malaysia sendiri.

No comments:

Post a Comment