Friday 22 October 2010

VFA CUBA CIPTA HATTRICK DI KK

JOHAN 2008
JOHAN 2009

VFA akan menghantar sebuah pasukan untuk menyertai kejohanan Borneo Football Cup 2010 di Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia. Kejohanan yang berlangsung di Stadium Likas, Kota Kinabalu pada 6 & 7 Nov 2010 itu adalah penyertaan kali ketiga dan dalam dua kejohanan sebelumnya iaitu 2008 & 2009 skuad VFA telah menjadi juara.

Jadinya penyertaan tahun 2010 ini diharapkan akan mencipta kejayaan hattrick. Namun sebelum itu skuad VFA sudah pasti akan mendapat tentangan sengit dari pasukan-pasukan lain dari Sabah, Sarawak, Kuala Lumpur dan Australia. Kejohanan tersebut adalah untuk pasukan 7 sebelah dan terbuka untuk pemain-pemain berusia 40 tahun ke atas. Bagaimana pun pihak penganjur membenarkan setiap pasukan untuk menyenaraikan 3 orang pemain berusia 35-39 tahun.

Buat masa ini skuad VFA sedang giat menjalani latihan di bawah pengawasan pengurus pasukan Sharbini Mohidin dan bimbingan ketua jurulatih, Nordin Tujoh. Skuad VFA akan berlepas ke 'Negeri Di bawah Bayu' itu pada 4hb (Khamis) dan akan pulang pada 8hb November 2010 akan datang ini.

Senarai pegawai dan pemain VFA;

PEGAWAI
Sharbini Mohidin - Pengurus
Nordin Tujoh - Ketua Jurulatih
Haji Norazmi PDP HJ Abd Razak - Penolong Jurulatih
Kula Mohamed - Pegawai Kelengkapan

PEMAIN
Haji Md Sallehin Kee Abdullah
Ukoi Anam
Puncha Gunong
Azamanuddin Haji Gillen
Ishak Haji Ibrahim
Haji Hassan Haji Damit
Suni Mat Jerah
Muhamad Sadiy Abdullah Tujoh
Ishak Haji Kabon
Mohd Ali Haji Momin
Pg Sallehuddin Pg Hj Damit
Haji Sharifulrizal Haji Zainal

No comments:

Post a Comment