Thursday 15 July 2010

MUARA VELLA FC LWN TUTONG 'B' BERTEMU DI FINAL

Kejohanan Bolasepak Veteran Kebangsaan Piala Presiden 2010 - DST Group kini hampir sampai ke kemuncaknya apabila Muara Vella FC dan Tutong 'B' akan bertemu dalam final nanti. Muara Vella FC yang muncul juara Kumpulan A bertemu naib juara Kumpulan B Kota Ranger FC dalam perlawanan separuh akhir.

Dalam perlawanan sengit itu Muara Vella FC lebih bernasib baik apabila muncul sebagai pemenang melalui sepakan penalti setelah kedua-dua pasukan terikat dengan jaringan 3-3 hingga ke penghujung masa tambahan. Dalam sepakan penalti tersebut Kota Ranger FC kecundang dengan jaringan 1-3.

Manakala Tutong 'B' pula menumpaskan rakan sedaerah iaitu Tutong 'A' dengan jaringan 4-1. Mohd Nadzrin Abdullah muncul wira Tutong 'B' yang diwakili oleh Persatuan Sang Jati Dusut (PSJD) dengan menjaringkan 4 gol dan kini mendahului senarai penjaring terbanyak (Kasut Emas) dengan 14 gol kesemuanya.

Kota Ranger FC dan Tutong 'A' yang tumpas dalam separuh akhir akan bertemu pula dalam perlawanan merebut tempat ketiga. Tarikh, tempat dan masa perlawanan-perlawanan tersebut akan diberitahu kemudian dan diharap para peminat bola sepak tempatan akan menyaksikan kedua-dua perlawanan itu nanti.

No comments:

Post a Comment