Sunday 7 February 2010

VFA TERIMA PENGESAHAN DARI PSC

Persatuan Bolasepak Veteran (VFA) telah menerima pengesahan dari pihak penganjur 11th PSC International Soccer 7's 2010 iaitu Penang Sport Club melalui email mereka beberapa hari yg lalu. VFA akan menghantar 2 pasukan secara rasmi iaitu Brunei Veteran (Kategori 40 tahun ke atas) dan Brunei Masters (45 tahun ke atas).

Kini kedua2 pasukan sedang menjalani latihan intensif setiap hari Selasa, Khamis & Sabtu di padang Sekolah Menengah Rimba dan Sekolah Menengah SMJA. Penyertaan tahun ini merupakan penyertaan kali pertama secara rasmi di bawah payung VFA dan kali pertama juga utk kejohanan2 luar negeri. Sebelum ini penyertaan pasukan2 veteran Brunei Darussalam ke beberapa kejohanan luar negeri adalah melalui kapisiti sebagai ad-hoc committee.

Kami akan menyiarkan gambar2 kedua2 pasukan veteran itu dlm posting akan datang. Sementara itu, sebuah lagi pasukan yg turut disahkan penyertaan mereka oleh PSC ialah Brunei Oldstars yg mana kebanyakan pemain2 mereka adalah pemain2 veteran dari daerah Temburong. Menurut mereka kejohanan di Pulau Pinang ini akan menjadi asas kpd pembentukan sebuah pasukan veteran daerah Temburong yg akan menyertai Liga Veteran Kebangsaan Piala Presiden yg akan bermula tidak berapa lama lagi.

No comments:

Post a Comment