Saturday 24 July 2010

KOTA RANGER FC RANGKUL TEMPAT KE TIGA

KEJOHANAN BOLASEPAK VETERAN KEBANGSAAN PIALA PRESIDEN 2010 - DST GROUP

Kota Ranger FC telah berjaya merangkul tempat ke tiga dan membawa pulang hadiah wang tunai $300.00 setelah menewaskan Tutong 'A' petang kelmarin dengan jaringan 8-0 dalam perlawanan yang berlangsung di padang Sekolah Menengah Sultan Muhammad Jamalul Alam (SMJA), jam 4.00 petang.

Radiman Hj Abd Rahman menjadi wira Kota Ranger FC apabila menyumbat 7 gol dan mengumpul 19 gol keseluruhan untuk mendahului senarai penjaring meninggalkan pencabar terdekat di tangga kedua, Md Nadzrin Abdullah (Tutong 'B') yang menjaring 14 gol. Bagaimana pun, Kota Ranger FC hanya mendahului 1-0 di separuh masa pertama hasil jaringan Radiman di minit ke 8.

Dalam separuh masa kedua Kota Ranger FC terus mengukuhkan kedudukan dengan membolosi gawang Tutong 'A' melalui Radiman di minit ke 43, 52, 61, 63, 65 & 74. Sementara Hj Ismail Hj Pungut mencatat nama sebagai penjaring di minit ke 50 untuk mengukuhkan cengkaman kelab bola sepak yang menjadi jagoan Brunei Darussalam di tahun-tahun 1980 & 90an itu.

Kedua-dua pasukan bertemu setelah tewas dalam perlawanan separuh akhir sebelum ini. Kota Ranger FC dikecewakan dengan ketewasan melalui sepakan penalti (1-3) kepada Muara Vella FC dan Tutong 'A' pula tewas kepada rakan sedaerah iaitu Tutong 'B' dengan jaringan 1-4. Pada hari Ahad ini (25 Julai 2009), bertempat di Stadium Padang dan Balapan, Komplek Sukan Negara Hassanal Bolkiah, Berakas, jam 8.00 malam akan dilangsungkan perlawanan akhir.

No comments:

Post a Comment