Friday 6 July 2012

MUARA VELLA FC JUARA EDISI KE-3 PIALA PRESIDEN

Muara Vella FC akhirnya berjaya juga menjuara Kejohanan Bolasepak Veteran Kebangsaan Piala Presiden DST Group Kali Ke-3 2012 apabila menewaskan Semaun Veteran 3-2 dalam perlawanan akhir yang berlangsung di Stadium Negara Hassanal Bolkiah, Berakas pada 10 Jun 2012 (Ahad) jam 8.malam. Dalam kejohanan sulung pada 2010 Muara Vella FC tewas 0-2 kepada PJSD dalam perlawanan akhir dan menduduki tempat ke tiga pada tahun 2011 lalu.

Hadir sebagai tetamu kehormat dan seterusnya menyampaikan hadiah-hadiah dalam perlawanan akhir tersebut ialah Yang Mulia Dato' Paduka Haji Mohd Hamid bin Haji Mohd Jaafar, Setiausaha Tetap, Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan, Negara Brunei Darussalam. Tempat ketiga bersama telah dimenangi oleh pasukan Pertubuhan Bolasepak Daerah Belait (PBDB) dan Telbru FT. Sementara Pondok 12 Veteran pula memenangi Piala Fairplay.

Pihak jawatankuasa kejohanan mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan kepada DST Group yang telah sudi menjadi penaja buat tahun ke tiga berturut-turut, Sekolah Menengan PDSM Mentiri, Sekolah Menengah RIPAS, Sekolah Menengah Awang Semaun, Sekolah Rendah Selangan, JBS Tutong dan BSRC kerana telah sudi meminjam padang milik mereka sebagai venue-venue kejohanan. Tidak lupa juga untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada NFABD, PBSMBD dan pihak-pihak lain memungkinkan kejohanan ini diungkayahkan dengan jayanya.

No comments:

Post a Comment