Tuesday 27 September 2011

VFA KANDAS DI PUSINGAN KEDUA

1st M'sia Day Ex International/State Soccer 9's 2011
Berdiri dari kiri; Metussin Sumpong, Sabtu Sitai, Ukoi Anam, Hj Ayubhan Hj Jaya, Hj Ramli Metussin, Hj Ahmad Hj Mohin, Kula Mohamed & Lim Sun Hui.
Duduk dari kiri; Mail Tanjong, Hj Metussin Bagol, Zaini Hj Abang, Hon Ah Yan & Hj Sahari Hj Tahir.

VFA yang dijemput buat pertama kali menyertai kejohanan yang dianjurkan oleh Persatuan Bekas Pemain Negeri/Kebangsaan Malaysia pada 16 & 17 Sept 2011, di Sekolah Victoria Institution, Kuala Lumpur, telah berjaya mara pusingan kedua apabila menjadi naib johan kumpulan yang disertai oleh 12 pasukan negeri-negeri di Malaysia serta pasukan jemputan luar negara termasuk Brunei Darussalam, Singapura, Thailand dan Australia.

Di pusingan kedua skuad VFA gagal menyerlah apabila tewas 1-2 kepada Perak, 0-3 ke atas Thailand dan seri 0-0 dengan Melaka. Johor muncul juara setelah menewaskan Singapura 1-0 dalam perlawanan akhir. Ramai bekas pemain-pemain antarabangsa beraksi dan antaranya ialah Nasir Yussof, Fadzli Ahmad & Salleh Md Noor (Johor), Azizol Abu Hanifah, Khalid Ali & Ramli Talib (Perak), Faridzul Kassim (Kedah), Dato Soh Chin Aun (Melaka), Kamaruzaman Yussof, Karim Pin, Mohd Noor Yaakub & M. Pavalamani (KL), Hassan Sani, Henri Anjun & Karti Tukimin (Sabah), Jalil Ramli, Mohd Ali Shafiee & Awang Mahyan (Sarawak), Malek Awab & Lim Ting Hai (Singapura).

Skuad VFA diketuai oleh Awang Haji Ahmad Haji Mohin, Naib Presiden VFA, sementara pengurus pasukan ialah Mail Tanjong. Pihak VFA mengucapkan ribuan terima kasih atas kerjasama dan bantuan yang telah diberikan oleh NFABD dalam penyertaan ke kejohanan tersebut.

No comments:

Post a Comment