Friday 11 March 2011

VFA KANDAS DI PUSINGAN KEDUA

Skuad Masters dan Veteran VFA yang menyertai kejohanan 12th PSC International Soccer 7's terkandas di pusingan kedua dalam kejohanan yang berlangsung di Penang Sports Club, Pulau Pinang, Malaysia pada 5 & 6 Mac 2011 lalu.

Skuad Masters gagal mengekalkan rekod tahun lalu (separuh akhir) manakala skuad Veteran memperbaiki kedudukan apabila tahun ini beraksi di 'Main Competition' (tahun lalu Johan Plate Competition - kumpulan kalah). Para pemain seharusnya berbangga kerana kedua-dua skuad VFA beraksi dalam kumpulan 'Main Competition' (dua pasukan teratas setiap kumpulan dalam pusingan awal).

Dalam kategori Veteran, skuad VFA diundi dalam Kumpulan B bersama Kwarta FC (Medan, Indonesia), Royal Selangor Club dan Melodi Jaya (Johor). Skuad Veteran VFA berjaya menduduki tangga kedua dengan mengutip 4 mata hasil dari menewaskan Royal Selangor Club 2-1, seri 0-0 dengan Melodi Jaya dan tewas 1-2 kepada Kwarta FC.

Di pusingan kedua Veteran VFA diundi bersama Perak Chinese Recreation Club (PCRC), KL Wednesday dan Jurong Western (Singapura) yang juga merupakan juara bertahan. Skuad Veteran VFA juga memperolehi 4 mata setelah menang 1-0 ke atas KL Wednesday, seri 0-0 dengan PCRC dan tewas 0-3 kepada Jurong Western. Dari tiga kumpulan dalam Man Competition ini hanya johan kumpulan dan 1 pasukan tempat kedua terbaik yang layak ke separuh akhir.

PSC, Bukit Jambul, Jurong Western dan Melodi Jaya layak ke separuh akhir dan Jurong Western yang membariskan Abbas Saad dan V. Sundramorthy (kedua-duanya bekas pemain antarabangsa) berjaya mengekalkan kejuaraan. Manakala Melodi Jaya yang memenangi Brunei 7's International Soccer Challenge 2010 keluar sebagai johan kategori Masters untuk kejohanan 12th PSC International Soccer 7's 2011 ini.

Pemain-pemain VFA adalah seperti berikut;
Masters
Liew Chuan Fue
Hj Mohd Salehen Kee Abdullah
Ukoi Anam
Sharbini Mohidin
Puncha Gunong
Sahari Hj Tahir
Suhaili Hj Bakar
Mail Tanjong
Kula Mohamed
Lim Sun Hui

Veteran
Mohd Ali Hj Momin
Ishak Hj Kabon
Hj Zainuddin Mohamad
Hj Sharifulrizal Hj Zainal
Tajol Ariffin Sumpong
Abdullah Hj Raini
Amp Abd Rahim Amp Sabli
Amp Abu Bakar Amp Sabli
Hj Zainol Ariffin Hj Jumaat

(Gambar-gambar akan dimuatkan kemudian)

No comments:

Post a Comment